Soubory v programu Loutky nejen v ulicích

Divadlo ToTeM, Mračov
Divotvorný mlýnek   (50´, 3+)

Dramaturgie: Tereza Machková
Režie: Tereza a Tomáš Machkovi
Scénografie: Tomáš Machek
Hrají / osoby a obsazení: Tomáš Machek
Několik slov o inscenaci:
Od pradávna si chudí lidé na celém světě vyprávěli příběhy plné divotvorných předmětů, které by jim pomohly ke štěstí. Divy z moravských lidových pohádek vám v našem představení předvedou různé typy loutek. Uvidíte maňáska, marionetu, muppeta nebo plošnou loutku.
Několik slov o souboru:
Divadlo ToTeM (Tomáše a Terezy Machkových) navazuje na tvůrčí a herecké zkušenosti z různých divadelních uskupení (Bateteba, Divadelní společnost bří. Machků, divadlo Líšeň aj.). Nabízíme divadelní představení pro malé i velké, vhodná pro školy, kulturní zařízení i festivaly. Hrajeme vevnitř i venku. Součástí některých představení mohou být tvůrčí dílny.
Kontakt: www.umenimeni.cz
 
 
 

Bratislavské bábkové divadlo, Bratislava (SK)
Na slepačích krídlach (100´, 12+)

Autor: I. Brežná, K Aulitisová 
Dramaturgie: K. Jánošová
Scéna, kostýmy, objekty: M. Plachá
Hudba: L. Chuťková
Adaptace, režie: K. Aulitisová
Hrají / osoby a obsazení:
A. Čonková, J. Piktorová, J. Sovičová, J. Hupková, L. Tandara, P. Pavlík, M. Dudková, S. Fico, M. Kalinkovo, R. Laurinec
 
Několik slov o inscenaci:
Adaptace přibližuje příběh o dospívající Janě, která vyrůstá v socialistickém Československu v 50. letech. Mluví o pocitech zrání v budovatelském nadšení tehdejšího režimu. Současně vypovídá o strachu a o nesvobodě, o nevysvětlených zmizeních lidí a rodinných příslušníků, například i Janiny matky... Inscenace nás přenese do naší minulosti prostřednictvím vizuálního, pohybového a fyzického divadla.
Několik slov o souboru:
Divadlo vzniklo v roce 1957 pod názvem Státní loutkové divadlo. V současnosti patří do zřizovatelské působnosti Bratislavského samosprávného kraje, proto bylo přejmenováno na Bratislavské bábkové divadlo.
Na kontě má 183 premiér a více než 13 000 představení doma a ve světě, jakož i množství významných ocenění z mezinárodních festivalů.
V současnosti je na Slovensku pět "kamenných" loutkových divadel, v Bratislavském kraji jsme jediní. Ročně přivítá BBD v průměru 33 000 diváků, především dětí od těch nejmenších až po teenagery. S dětmi přichází do divadla i dospělá cílová skupina - dospělí jako rodiče, prarodiče, laická i odborná veřejnost.
Cílem divadla je nabídnout dětem alternativu k dnešnímu modernímu světu počítačů, videoher a komiksů, vnést do života dětí, ale i dospělých kvalitní umělecké zážitky, které přinášejí nejen pobavení, ale i poznání a zkušenost.
Kontakt: www.babkovedivadlo.sk
 
 
 
 

Naivní divadlo, Liberec
Řekl bych nějakej vtip a pak bych umřel smíchy      (60´, 12+)

Autor: Šimon Olivětín
Režie: Michaela Homolová
Výprava: Barbora Jakůbková
Hudba: Filip Homola
Hrají: Diana Čičmanová, Michaela Palaščáková, Filip Homola, Dan Kranich, Adam Kubišta, Marek Sýkora, Antonín TýmalHrají / osoby a obsazení:
Několik slov o inscenaci:
V komedii určené čerstvým „náctiletým“ i jejich rodičům pátrá skupina dospělých po svých ztracených dětech. Na kloub útěku svých ratolestí se snaží přijít v poradně u psychologa, který s jejich dětmi před časem absolvoval vědecký výzkum. Brzy se ukáže, že stopy vedou ze světa reálného do světa virtuálního...
Inscenace Řekl bych nějakej vtip a pak bych umřel smíchy (fear, uncertainty & doubt) vznikla na základě rozsáhlé sociologické analýzy dnešních „dvanácti-čtrnáctiletých“. Je o nich a pro ně. Pohybuje se na rozhraní světa dětského a dospělého; světa reálného, literárního i virtuálního; mezi fan fiction, role-playing games a hrozně dlouhou prázdnou černou školní chodbou.
Původní hru napsal přímo pro Naivní divadlo Šimon Olivětín, vlastním jménem René Levínský. Uznávaný český dramatik (a zároveň teoretický fyzik), jehož hry s úspěchem hrají jak soubory amatérské, tak věhlasná divadla kamenná (včetně Národního divadla v Praze), se v NDL neobjevuje zdaleka poprvé (v minulosti Marbuel a Kratinoha a Proletět duhou). I tentokrát se režie ujala kmenová režisérka Naivního divadla Michaela Homolová (např. O beránkovi, který spadl z nebe).
Několik slov o souboru:
Naivní divadlo Liberec bylo založeno v roce 1949 (zprvu pod názvem Ústřední loutkové divadlo, záhy přejmenované na Krajskou loutkovou scénu, od roku 1961 Severočeské loutkové divadlo, v roce 1968 získalo svůj dnešní název) jako jedno z prvních profesionálních loutkových divadel v bývalém Československu. Přestože se jeho tvorba přirozeným vývojem ubírala různými směry, v podvědomí diváků i odborníků se zapisuje jako velmi kvalitní české loutkové divadlo již šedesát let.
Kontakt: www.naivnidivadlo.cz
 
 
 
 

Divadlo Karossa, Praha
Pošťácká pohádka      (50´, 4+)

Autor hry nebo dramatizátor: Divadlo Karossa
Autor a název literární předlohy: Na motivy Josefa Čapka
Režie: Divadlo Karossa
Výprava: Divadlo Karossa
Hudba: Divadlo Karossa
Hrají / osoby a obsazení: Iva R. Pernicová a Karel Vostárek
Několik slov o inscenaci:
Pošta je tajemný úřad, kde vládne přísný pořádek a vše má své místo. Co se ale stane, když dopis bez adresy dostane razítko a do všeho se vloží poštovní skřítkové. Inscenace plná překvapení, lidových písniček a loutek.
Několik slov o souboru:
Pracuje na principu „Herce a Loutky“ a vytváří svá představení s výrazným akcentem na výtvarnou, hudební i pohybovou složku. Nabízíme divadelní představení pro děti (od 3 let) i pro dospělé. Hrajeme v mateřských i základních školách, v kulturních domech, na divadelních festivalech, i dalších venkovních akcích (poutě, trhy) po celé ČR i v zahraničí. V našem repertoáru najdete autory jako např. Karel Čapek, Daisy Mrázková, K. J. Erben a další.
Kontakt: Karel Vostárek, k.vostarek@seznam.cz
 
 
 
 

Roosa Halme, Finsko
Block Theatre             (30´, 3+)

Autor hry nebo dramatizátor: Roosa Halme
Režie: Roosa Halme
Produkce: Annukka Ketola
Loutky: Kai Ruohonen
Druhy loutek: předmětné
Hrají / osoby a obsazení: Roosa Halme
Několik slov o inscenaci:
Abstraktní, geometrické dřevěné bloky ožívají v inscenaci Block Theatre a vedou diváky do různých světů za doprovodu loutkáře, hudby a zvuku. Inscenaceje vizuální, sochařská hra, která probouzí imaginaci. Hlavní role hrají speciální dřevěné bloky navržené jemným umělcem Kai Ruohonenem.
Několik slov o souboru:
Roosa Halme je loutkářka (Akademie umění v Turku, 2009) a skladatelka (Pirkanmaa University of Applied Sciences, 2008). Spolupracuje jako režisérka, hudebnice i herečka s mnoha uměleckými soubory, například v divadle Pori a v Městském divadle v Turku. Je zakladatelkou a uměleckou ředitelkou festivalu TIP-Fest v Turku. Jako lektorka se účastní mnoha loutkářských i hudebních workshopů po celé Evropě. Od roku 2011 se zabývá projektem KO-KOO-MO a léčebnými možnostmi loutek. Vystupuje ve školách, nemocnicích, v domovech pro seniory. Účastní se mnoha mezinárodních festivalů (Francie, Bosna, Norsko, Rusko, Polsko, Německo, Slovensko, Česká republika, Anglie, Skotsko, Švýcarsko, Island).
Kontakt: Roosa Halme, roosa_halme@hotmail.com
 
 
 
 

Bratislavské bábkové divadlo, Bratislava (SK)
Deduško         (55´, 5+)

Dramaturgická úprava: Katarína Aulitisová, Peter Galdík
Režie: Matija Solce
Scénografie: Ivana Macková
Kostýmy: Ivana Macková
Loutky: Ivana Macková
Hudba: Matija Solce
Datum premiéry:
Hrají / osoby a obsazení: Anna Čonková, Róbert Laurinec, Peter Pavlík j.h., Ľubomír Piktor
Několik slov o inscenaci:
Dědeček Svetomír měl už dávno zalehnout a luštit křížovky v domově důchodců. Namísto toho se schoval ve své dílničce a ve vzpomínkách se vrací ke svému „deduškovi“ - odhodlanému dobrodruhovi, kterýž procestoval půlku světa. V jeho rukou se předměty proměňují na města, krajiny a lidi a jeho vzor dědeček ožívá před jeho očima.
Příběhy našich prarodičů si v sobě nosíme po celý život, uchováváme si je a jejich odkaz předáváme další generaci. Představení Děduško mluví o vzácnosti času, který může rodina strávit pohromadě a je podporou aktivního života.
Několik slov o souboru:
Divadlo vzniklo v roce 1957 pod názvem Státní loutkové divadlo. V současnosti patří do zřizovatelské působnosti Bratislavského samosprávného kraje, proto bylo přejmenováno na Bratislavské bábkové divadlo.
Na kontě má 183 premiér a více než 13 000 představení doma a ve světě, jakož i množství významných ocenění z mezinárodních festivalů.
V současnosti je na Slovensku pět "kamenných" loutkových divadel, v Bratislavském kraji jsme jediní. Ročně přivítá BBD v průměru 33 000 diváků, především dětí od těch nejmenších až po teenagery. S dětmi přichází do divadla i dospělá cílová skupina - dospělí jako rodiče, prarodiče, laická i odborná veřejnost.
Cílem divadla je nabídnout dětem alternativu k dnešnímu modernímu světu počítačů, videoher a komiksů, vnést do života dětí, ale i dospělých kvalitní umělecké zážitky, které přinášejí nejen pobavení, ale i poznání a zkušenost.
Kontakt: www.babkovedivadlo.sk
 
 
 

Divado U staré herečky, Hradec Králové
Mauglí            (40´, 3+)

Dramaturgie: Marta Ljubková
Režie: Jiří Vyšohlíd
Výprava: Luděk Joska
Hudba: Jiří Vyšohlíd
Hrají / osoby a obsazení: Jana Vyšohlídová
Několik slov o inscenaci:
Na motivy Knih džunglí Rudyarda Kiplinga. Inscenace, ve teré je místo slov akce. Mauglí – to je indická džungle, divoké šelmy, zákeřní plazi, ztracené dítě a jedna housenka…
Příběh o odvaze a přátelství se neobejde bez napětí a trochu nebezpečí, ale určitě se obejde bez zbytečných slov.
Několik slov o souboru:
Královéhradecké Divadlo U staré herečky založila roku 1998 loutkoherečka Jarmila Vlčková. V roce 2014 se k ní připojila její dcera Jana Vyšohlídová, absolventka KALD DAMU v Praze. Divadlo funguje bez stálé scény. Obě herečky nezávisle na sobě hrají svá představení nejen dětem z mateřských škol, ale také v divadlech, kulturních zařízeních nebo pod širým nebem. Krédem divadla je tvorba v nejvyšší umělecké kvalitě.
Kontakt: www.divadloustareherecky.cz
 
 
 
 

Divadlo Cirkus Žebřík, Černín
Loutky, které nikde nechtěli (40´, 3+)

Autor hry nebo dramatizátor: Miloš Samek
Hudba: Kateřina Molčíková nebo Pepe Prexl
Hrají / osoby a obsazení: Miloš Samek
Několik slov o inscenaci:
Potulný komediant se vydá do světa, potká Kašpárka a chtějí založit cirkus...
Dva lidi do cirkusu, to je přeci málo, proto se vydají za dalším dobrodružstvím aby našli více kamarádů k založení cirkusu...
Toto je možná opravdu skutečně skutečný příběh...
Několik slov o souboru:
Společnost přátel loutkového divadla a hudby. Hrají pro děti a dospělé a také pořádají černínský LoutkoFest. Do společnosti patří Miloš Samek, absolvent Konzervatoře Jaroslava Ježka, oboru pohybového divadla a klauniády, Jana Samková, absolventka Katedry nonverbálního a komediálního divadla HAMU, Praha, výtvarnice Barbora Jakůbková či herečka a tanečnice Kača Molčíková
Kontakt: www.cirkuszebrik.com
 
 
 
 

Bazilisk, DDM Praha 8
Očištění          (30´, 10+)

Autor hry nebo dramatizátor: Maria Bláhová a soubor
Autor a název literární předlohy: inspirováno scénářem Cikánské princezny od Ivany Faitlové
Režie: Maria Bláhová
Scénografie: soubor
Loutky: soubor
Druhy loutek: předmětné
Hudba: Maria Bláhová
Hrají / osoby a obsazení: Líza / Alžběta Bláhová, Jožka / Johana Mlejnská, Helča / Helena Habigerová, Kuba / Jakub Mlejnský, Kubík / Jakub Fojtík, Sandra / Magdaléna Lišková, Mamka / Maria Bláhová
Několik slov o inscenaci:
Starý pohádkový příběh skrývá něco neskutečně současného. Něco, za co nemůžeme a s čím každý den bojujeme. Z těch neustálých bojů člověk snadno zatrpkne, ztratí radost ze života, naději, přátele. Ani v tomto případě ale nemusí být nic ztraceno, lidé si pomáhají.
Několik slov o souboru:
Dali jsme se dohromady během šesti let v souboru Kampak pod vedením Dany Bláhové. Nyní působíme třetím rokem samostatně. V inscenacích se snažíme propojovat slovo s tancem a živou hudbou.
Kontakt: Maria Bláhová, další.maria.blahova@gmail.com
 
 
 
 

Divadlo b, Praha
iOtesánek        (40´, 4+)

Autor hry nebo dramatizátor: Tomáš Procházka a Divadlo b
Režie: Divadlo b
Výprava a loutky: Robert Smolík
Druhy loutek: marionety
Hudba: René Krupanský
Hrají / osoby a obsazení: René Krupanský, Radek Beran
Několik slov o inscenaci:
Představení pro děti od tří let o známém nenasytovi. Na motivy klasické pohádky, jen Otesánek je trošku...jiný. Je to totiž robot. Zpočátku roztomilý pomocník v domácnosti, postupem času ale...
Hrajeme s originálními dřevěnými marionetkami, zvukovými efekty a nadhledem.
Několik slov o souboru:
Jsme bývalí a současní členové divadla Buchty a loutky a jejich přátelé, nedávno jsme společně založili Divadlo b.
V naší tvorbě se věnujeme zejména divadlu pro děti, ale také občas i divadlu pro dospělého diváka. Zabývali jsme se jimi posledních 25 let a doufáme, že máme dostatek zkušeností, které nyní můžeme využít.
Kontakt: www.divadlob.cz
 
 
 
 

DAMÚZA, Praha
Moment!         (40´, 2+)

Koncept a režie: Richard Fiala, Pavol Smolárik, Marek Doubrava, František Antonín Skála
Hudba: Marek Doubrava
Režijní spolupráce:   Jiří Ondra
Scénografie: František Antonín Skála
Hrají: Pavol Smolárik, Richard Fiala
Několik slov o inscenaci:
Stačí malý moment a obyčejné předměty ožívají. Skříp. Písk. Vrz. Rachtata. Přicházejí plechoví hrdinové od popelnic. Nenechte se zmást jejich možná trochu drsným zevnějškem, skrývá se za ním něžná duše. Vydejte se s námi do světa, kde i rezavé plechovky vyprávějí fascinující příběhy...
Několik slov o souboru:
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat.
Kontakt: www.damuza.cz
 
 
 
 

IDDQD, Praha
GOON: Krvavá pomsta!        (50´, 10+)

Inscenační tým: Dan Kranich, Antonín Týmal, Jan Strýček
Hudba: Ivo Sedláček / Roman Džačár
Výprava: Lucie Wildtová, Marie Vařeková, Alžběta Uhlíková, Antonín Týmal, Marek Párek, Aleš Trhlík
Několik slov o inscenaci:
Krvavá komiksová jízda plná krve, komiksový poetiky a jízdních řádů. Jediný představení, který překousne i tvůj pubertální brácha. Tak bacha! Přijď se přesvědčit, že život není spravedlivej, násilí plodí násilí a alkohol tvý problémy nevyřeší. BANG!
Vezměte své mladší sourozence a přijďte se podívat na to, co se stane, když se Goon krvavě pomstí. Dostane vás to taky!
Několik slov o souboru:
Unikátní loutkové představení vzniklo jako magisterský projekt na Katedře alternativního a loutkového divadla na DAMU. Autoři zvolili takové zpracování, které vychází vstříc nejen dospělému publiku, ale zejména adolescentům. GOON je v sezóně 2017/2018 doma v NODu.
Kontakt: https://nod.roxy.cz
 
 
 
 

Malé divadlo, České Budějovice
Bruncvík aneb Jak lev do znaku přišel          (50´, 5+)

Scénář a režie: Jiří Jelínek
Scénografie a loutky: Barbora Čechová
Hudba: Petr Hubík
Dramaturgie: Tereza Lexová
Asistent režie, inspice: Ewa Kociemska
Datum premiéry: 17. února 2018
Hrají / osoby a obsazení: Dana Ibragimová Lucie Valenová Martin Dobíšek Petr Hubík Jan Kaštovský
Několik slov o inscenaci:
Byly doby, kdy měl každý člověk svůj znak a v něm obrázek toho, jaký je. Janek bosou nohu, protože rád utíkal, Denisa notu, protože ráda zpívala, Petr knihu - rád četl.... A proč dostal do znaku rytíř Bruncvík lva? Uvidíte v dobrodružném představení o odvaze. Nebojte se přijít!
Několik slov o souboru:
Loutková scéna města Českých Budějovic funguje od roku 1946. Loutkovou scénou Dr. Jindřicha Veselého se stala 9. listopadu 1949 a byla otevřena pro maňásky upravenou pohádkou Míček Flíček v sále v Hradební ulici. Byla koncipována jako zájezdové divadlo pro celý Jihočeský kraj. V čele jedenáctičlenného souboru stál jeho zakladatel, dramaturg a režisér Josef Becker.
Přiřazením pod Jihočeské divadlo se profilace Malého divadla vymezila na dětská představení, s občasnými dramaturgickými odbočkami směrem k dospělému publiku. Společným jmenovatelem všech dramaturgických linií Malého divadla se pod vedením uměleckého šéfa Zdeňka Jecelína stala autorská tvorba. V lednu 2014 předal Zdeněk Jecelín post uměleckého šéfa divadla režiséru Petru Haškovi.
Kontakt: www.jihoceskedivadlo.cz
 
 
 
 

Waxwing company, Sedlice
Smysl kura      (50´, 10+)

Koncept: Zuzana Smolová a Peter Gaffney
Loutky: Peter Gaffney
Hrají: Zuzana Smolová a Peter Gaffney
Podpořila: Sladovna (Písek)
Několik slov o inscenaci:
Požehnáno nejmenším možným tušením toho, co přijde, zobe kuře hrst obilí přímo ze špalku. Na druhém konci města hledá stárnoucí rytíř své štěstí, které mu zmizelo spolu s mládím bůhvíkam. Smysl Kura je místy komický, jímavý a krutý. Originální představení divadla Waxwing kombinuje loutky, masky a hudbu, aby vyprávělo moderní pohádku pro děti i dospělé.
Několik slov o souboru:
Jsme kreativní tým Zuzana Smolová (CZ) a Peter Gaffney (USA) sídlící v Jižních Čechách. Zajímají nás různorodé divadelní techniky, experimentování s žánry, vytváření divadla, které obsahuje intenzivní, nepomenovatelné, iracionální elementy, které ovlivňují a formují současnou lidskou zkušenost.
Naše práce je založena na autorském tvůrčím procesu, který pracuje s technikami pohybového divadla, loutkami, maskami, hudbou, textem a experimentováním se základními materiály jako jsou hlína, písek, voda, papír, sklo, ocel či dřevo za účelem obohacení pohybového slovníku, postav a způsobu vyprávění.
Kontakt: Zuzana Smolová a Peter Gaffney, info@waxwingtheatre.com
 
 
 
 

DAMÚZA, Praha
Batosnění        (35´, 2+)

Koncept, režie: Monika Kováčová
Scénografie: Zuzana Vítková
Hrají: Lucie Valenová, Dan Kranich
Několik slov o inscenaci:
Pohádková ukolébavka inspirovaná knihou Petry Kubáčkové O andělovi, noční můře, statečném medvídkovi, hodném slonovi, opici a divoké huse a nespícím Toníčkem.
Několik slov o divadle:
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat. (www.damuza.cz)
Projekt vznikl s laskavou podporou: Hlavního města Praha a MKČR
Projekt podpořili také: DAMU, Nadace Život umělce
Kontakt: www.damuza.cz
 
 
 
 

Loutky Bez Hranic, Praha
Pohádko, z pytle ven!            (45´, 3+)

Koncept a režie: Lukáš Bouzek, Dora Bouzková
Výprava: Lukáš Bouzek
Hraje: Lukáš Bouzek
Několik slov o inscenaci:
Pytel plný pohádkových postav se už těší, že ho otevřeme a vylovíme z něho další nečekané pohádkové dobrodružství.
Po představení je možná výtvarná dílna – jednoduché loutky pro vaše vlastní pohádkové pytle. Délka: cca 30-40 min.
Několik slov o divadle:
Jsme nezávislé profesionální divadelní uskupení, které začalo své loutkové dobrodružné výpravy už za studií na DAMU-KALD (Katedra alternativního a loutkového divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze). Odstartovalo to roku 2001 Mexikem a pokračuje to dodnes všude možně (Praha, Chrudim, Aš, Plzeň, Svitavy, Slovensko, Německo, Polsko, Dánsko, Kuba, USA).
Nemáme stálou scénu, hrajeme tam, kam si nás pozvete. Kromě loutkových představení organizujeme i výtvarné a loutkové kreativní dílny a sociálně-divadelní projekty, zajímají nás loutky z různých úhlů pohledu. Tvoříme pro všechny věkové, sociální, národnostní, náboženské i jiné kategorie.
Kontakt: www.lbh.cz
 
 
 
 

Waxwing company, Sedlice
Loutkoviště    (300´, 3+)

Koncept: Táňa Švehlová
Loutky: Zuzana Smolová
Scénografie: Zuzana Smolová a Peter Gaffney
Podpořili: Nadace Život Umělce a Mezinárodní Visegrádský Fond
Několik slov o inscenaci:
Loutka + hriště = Loutkoviště. Loutkové hřiště. Pět originální samostojných konstrukcí pro loutkové divadlo s různými kulisami a sadou loutek určených do veřejného prostoru otevřených ke hře a rozvíjení fantazie celé rodiny. Připomínka barokní tradici loutkových divadel, a zároveň nová forma interakce prostor pro zábavu. Otevřená hra pro všechny děti s fantazií i rodiče bez ní.
Několik slov o souboru:
Jsme kreativní tým Zuzana Smolová (CZ) a Peter Gaffney (USA) sídlící v Jižních Čechách. Zajímají nás různorodé divadelní techniky, experimentování s žánry, vytváření divadla, které obsahuje intenzivní, nepomenovatelné, iracionální elementy, které ovlivňují a formují současnou lidskou zkušenost.
Naše práce je založena na autorském tvůrčím procesu, který pracuje s technikami pohybového divadla, loutkami, maskami, hudbou, textem a experimentováním se základními materiály jako jsou hlína, písek, voda, papír, sklo, ocel či dřevo za účelem obohacení pohybového slovníku, postav a způsobu vyprávění.
Kontakt: Zuzana Smolová a Peter Gaffney, info@waxwingtheatre.com
 
 
 
 

Loutky Bez Hranic, Praha
Bojím se v lese!          (45´, 3+)

Koncept a režie: Lukáš Bouzek, Dora Bouzková
Hraje: Dora Bouzková, Lukáš Bouzek
Několik slov o inscenaci:
Zakopnout v lese o Bludný kořen není žádná legrace, ale malý veselý Kašpárek má pro strach uděláno. Kdo mu poradí, jak z lesa ven? Vodník, Hejkal, Rusalka nebo snad Bludička?
Muzikálová tak trochu nebezpečná cesta do lesa a snad se dostaneme zase zpět…
Po představení je možná výtvarná dílna – tajemné lesní bytosti z přírodních materiálů (délka cca 30-40 min).
Několik slov o divadle:
Jsme nezávislé profesionální divadelní uskupení, které začalo své loutkové dobrodružné výpravy už za studií na DAMU-KALD (Katedra alternativního a loutkového divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze). Odstartovalo to roku 2001 Mexikem a pokračuje to dodnes všude možně (Praha, Chrudim, Aš, Plzeň, Svitavy, Slovensko, Německo, Polsko, Dánsko, Kuba, USA).
Nemáme stálou scénu, hrajeme tam, kam si nás pozvete. Kromě loutkových představení organizujeme i výtvarné a loutkové kreativní dílny a sociálně-divadelní projekty, zajímají nás loutky z různých úhlů pohledu. Tvoříme pro všechny věkové, sociální, národnostní, náboženské i jiné kategorie.
Kontakt: www.lbh.cz
 
 
 
 
 

Loutky Bez Hranic, Praha
Tři medvědi a drzá Máša       (45´, 3+)

Koncept a režie: Lukáš Bouzek, Dora Bouzková
Hraje: Dora Bouzková
Několik slov o inscenaci:
Medvědi šli na med, takže chaloupka je prázdná, Mášenka se v lese nudí, a tak vleze dovnitř oknem, jak to bude dál?
Po představení je možná výtvarná dílna: medvědí chaloupka (délka cca 30-40 min).
Několik slov o divadle:
Jsme nezávislé profesionální divadelní uskupení, které začalo své loutkové dobrodružné výpravy už za studií na DAMU-KALD (Katedra alternativního a loutkového divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze). Odstartovalo to roku 2001 Mexikem a pokračuje to dodnes všude možně (Praha, Chrudim, Aš, Plzeň, Svitavy, Slovensko, Německo, Polsko, Dánsko, Kuba, USA).
Nemáme stálou scénu, hrajeme tam, kam si nás pozvete. Kromě loutkových představení organizujeme i výtvarné a loutkové kreativní dílny a sociálně-divadelní projekty, zajímají nás loutky z různých úhlů pohledu. Tvoříme pro všechny věkové, sociální, národnostní, náboženské i jiné kategorie.
Kontakt: www.lbh.cz
 
 
 
 

Dřevěné divadlo Jana Hrubce,Nové Město na Moravě
O princi z knížky        (35´, 3+)

Režie: Jan Hrubec
Výprava: Jan Hrubec, Věra Hromková
Hraje: Jan Hrubec
Několik slov o inscenaci:
Pohádek je velká spousta, a když lidé přišli na to, že je mohou zapisovat, vznikly pohádkové knížky. A ty máme všichni moc rádi, že ano? Jednu takovou pohádku v knížce pro Vás dneska mám, nemusí se číst, bude trochu vyprávěná, trochu hraná loutkami, trochu kouzelná a i tak bude celá v knížce. Nevěříte? Tak dávejte pozor.
Několik slov o divadle:
Dřevěné divadlo je divadlem jednoho herce – Jana Hrubce, absolventa DAMU, fakulty alternativního a loutkového divadla, oboru herectví. Než si založil své Dřevěné divadlo, prošel Studiem Ypsilon, i pražským divadlem Minor, kladenským Lampionem i libereckým Naivním divadlem.
Kontakt: www.drevenedivadlo.cz
 
 
 
 

Loutková scéna Radost, Strakonice (zrušeno)
Švagr Jan        (50´, 4+)

Autor hry nebo dramatizátor: Jakub Jílek
Autor a název literární předlohy: Josef Křešnička na motivy K. J. Erbena
Režie: Jakub Jílek
Scénografie: Václav Jiřík, Martin Novák
Loutky: Václav Jiřík, Ivan Moravec
Druhy loutek: manekýn
Kostýmy: Eva Boubínová
Stínohry a přivodění: Marek Poštolka a Natálie Dvořáková
Světla a zvuk: Radek Kříž, Roman Bulín
Datum premiéry: 23. března 2018
Hrají / osoby a obsazení: Jan / Petr Boubín, Juliána / Barbara Šumpelová, Šarkán / Jakub Jílek, Jaga / Jaroslava Jílková, sestry / Jitka Chumanová / Barbara Šumpelová / Natálie Dvořáková, slunečník / Jan Pruner, měsíčník / Václav Strejc, větrník / Martin Novák
Několik slov o inscenaci:
Kdo stojí sám na svých nohou , může občas přešlápnout.
Několik slov o souboru:
Loutkovou scénu Radost založil v roce 1950 pan Alois Křešnička a s tímto jménem je soubor spojován dodnes. Do roku 2000 ho vedl jeho syn Ivan Křešnička, pohádky od Josefa Křešničky má soubor na repertoáru dodnes a pravidelně se s úspěchem hrají.
Od roku 1961 působila Radost v malém sále Domu kultury ve Strakonicích. V roce 2010 se bohužel vyskytly technické problémy, kvůli kterým se musel soubor stěhovat. Za podpory MěÚ a MěKS Strakonice proběhla rekonstrukce kinosálu v KZ U Mravenčí skály, kde soubor má dodnes domovskou scénu. Hrajeme zcela pravidelně jedenkrát za čtrnáct dní vždy v neděli, a to dvě stejná představení. V rámci divadelní sezóny, která začíná začátkem října a končí koncem března tak sehrajeme 12 – 13 různých pohádek. Na konci března hostíme krajskou přehlídku amatérských loutkářských souborů Skupovy Strakonice.
Kontakt: www.lsradost.cz
 
 
 
 
 

Divadýlko Kuba, Plzeň
Pasáček vepřů             (45´, 0+)

Režie: Petr Mlád
Hudba: Ivana van der Walová
Výprava: Petr Mlád, Milena Jelinkova
Kostýmy: Jana Tenglerová
Premiéra: 28. května 2018
Hrají: Dana Mládová a Petr Mlád
Několik slov o inscenaci:
Noční skřítek Uspávač se setkává s vílou Zavřiočkou. Uspávač chce vyprávět dětem pohádku o princi, který si vzal za manželku opravdovou princeznu a Zavřiočka zas o chudé dívce, která si vzala za manžela krásného prince. Nejprve se nemohou dohodnout a každý si prosazuje svou. A chudák princ neví jestli má poslechnout své královské rodiče nebo hlas svého srdce. Nakonec vše vyřeší ke spokojenosti rodičů i svého srdce a dokonce jsou spokojeni Uspávač i Zavřiočka.
Několik slov o souboru:
Divadýlko KUBA vzniklo v lednu roku 1993 nejprve jako divadlo jednoho herce (autor a herec Petr Mlád). V té době vznikly dvě inscenace - Osamělý létající talíř a Pasáček vepřů a princezna na hrášku ), postupně přicházeli i další členové (Ivana van der Wallová, Tomáš Froyda a především František Kaska - vzniká autorská dvojice Kaska - Mlád). Nyní má divadýlko pět členů - Petr Mlád, Dana Mládová, František Kaska, Jiří Kizman a Martina Samková. Výtvarně s divadýlkem spolupracují či spolupracovali - Jaroslav Hrubý, Dana Jandová, Dáša Nesvedová , Jaroslav Fidrmuc, Lenka Tyrpeklová a Jiří Kizman. Do současné doby Divadýlko K U B A odehrálo kolem šesti tisíc představení. A to nejen v Plzni, ale i na různých místech naší republiky.
Kontakt: www.divadlokuba.eu/
 
 
 
 

Divadýlko Kuba, Plzeň
Není drak jako drak   (45´, 5+)

Autor hry nebo dramatizátor: František Kaska, Petr Mlád, Dana Mládová
Režie: Petr Mlád
Návrh scény: Petr Mlád
Výtvarné návrhy scény a loutek:  Lenka Tyrpeklová
Výtvarné návrhy scény: Jiří Kizman
Výroba: Dagmar Jandová, Dana Mládová, Lenka Tyrpeklová, Lucka Tomášková, Eliška Mládová, Petr Mlád, Jiří Kizman, Karel Urban, Jiří Tomášek, Jakub Mlád, Jakub Šneberger a Milan Koleňák
Datum premiéry: 11. června 2009
Hrají / osoby a obsazení: Dana Mládová a Petr Mlád
Několik slov o inscenaci:
Stalo, se, nestalo, do království přiletěl drak. Na zámku je pozdvižení, protože rozhodně hodlá poobědvat princeznu. Zkrátka, jak už to v pohádkách bývá. Jenomže, není drak jako drak! Ani v našich pohádkách nechybí drak a princezna, ale všechno je jinak. Ne každý drak má chuť na princeznu, ne každá princezna se draka bojí a ne všechno, co se říká, bývá pravda. Nechte se překvapit. Herec a herečka s využitím loutek různého typu a proměnlivé scény rozehrávají tři pohádky (dvě delší a jednu kraťounkou) plné nečekaných zvratů a výtvarných nápadů. Draků se nebojte, tentokrát totiž není proč.
Několik slov o souboru:
Divadýlko KUBA vzniklo v lednu roku 1993 nejprve jako divadlo jednoho herce (autor a herec Petr Mlád). V té době vznikly dvě inscenace - Osamělý létající talíř a Pasáček vepřů a princezna na hrášku ), postupně přicházeli i další členové (Ivana van der Wallová, Tomáš Froyda a především František Kaska - vzniká autorská dvojice Kaska - Mlád). Nyní má divadýlko pět členů - Petr Mlád, Dana Mládová, František Kaska, Jiří Kizman a Martina Samková. Výtvarně s divadýlkem spolupracují či spolupracovali - Jaroslav Hrubý, Dana Jandová, Dáša Nesvedová , Jaroslav Fidrmuc, Lenka Tyrpeklová a Jiří Kizman. Do současné doby Divadýlko K U B A odehrálo kolem šesti tisíc představení. A to nejen v Plzni, ale i na různých místech naší republiky.
Kontakt: www.divadlokuba.eu/
 
 
 
 

Divadlo Bořivoj, Praha
O červené Karkulce    (50´, 3+)

Autor hry nebo dramatizátor: Mirka Vydrová a Barbora Novotná
Režie: Mirka Vydrová a Barbora Novotná
Loutky: Mirka Vydrová a Barbora Novotná
Druhy loutek: maňásek
Hrají / osoby a obsazení: Mirka Vydrová a Barbora Novotná
Několik slov o inscenaci:
Klasické pohádkové představení v loutkovém - maňáskovém provedení. A dvě „vyzrálé“ herečky, které prožívají příběh Karkulky – každá ovšem trochu jinak. A aby to nebylo zase tak napínavé, je třeba se i trochu zasmát. Reakce diváků (malých i velkých), opětována herečkami, pak tvoří z tohoto představení jedinečný zážitek.
Několik slov o souboru:
Divadlo Bořivoj je profesionální skupina bez vlastní scény. Hrajeme divadlo pro děti (MŠ,ZŠ) a také SŠ. Jedno představení pro dospělé. Využíváme různých forem divadla – loutkové, činoherní, divadlo ve výchově, improvizaci, hudbu. Hrajeme uvnitř i venku. Některá představení je možno hrát v angličtině, němčině nebo francouzštině. Všichni herci mají vystudovanou DAMU a umělecké zkušenosti i z jiných divadel, projektů či souborů. Praxi a vzdělání máme také v dalších oborech – např. pedagogickém, terapeutickém či výtvarném. To se v typu autorského divadla, jakým Bořivoj je, velmi hodí.
Kontakt: www.divadloborivoj.cz
 
 
 
 
 

Harry Teater, Banská Bystrica (SK)
Kašpárek a rádce z pekla       (45´, 5+)

Autor hry nebo dramatizátor: Ján Haruštiak
Režie: Ján Haruštiak
Hudba: Pavol Korduliak
Scéna: Róbert Miček, Ján Haruštiak
Loutky: Martin Bajo
Druhy loutek: marionety
Kostýmy: Júlia Haruštiaková
Hrají / osoby a obsazení: Ján Haruštiak, Maria Olejníková alt. Gabriela Janková
Několik slov o inscenaci:

Inscenace Kašpárek a čert z pekla divadla Harry Teater navazuje na tradici kočovných marionetářů. Kašpárek, hlavní představitel klasické loutkové pohádky, který vyřeší každý problém, je i v tomto divadelním kuse hlavním hrdinou a pomůže svým důvtipem zachránit princeznu Dorotku a krále Samuela před špatným rádcem, vyslancem pekla. Představení je výchovně změřené na statečnost a odvahu postavit se nespravedlnosti a ochranu slabších a především na seznámení s tradičním divadlem a propagaci tradičních hodnot.

Několik slov o souboru:
Divadlo vzniklo a působí od roku 2003, jako nezávislé profesionální divadlo, jehož představení jsou určeny pro dětského diváka. Divadlo má ve svém repertoáru dvě tradiční loutkové představení: Kašpárek a lakomý zemepán a Kašpárek a čert z pekla. Je známé svými Chodoroadshow na chůdách. Harry Teater si zakládá na estetické, výtvarné a hudební složce a proto spolupracuje s vynikajícími slovenskými hudebníky a výtvarníky. Vznik některých představení podpořilo MK SR, FPU a Město Banská Bystrica. Divadlo od 15. 11. 2014 má stálou scénu v divadle POD balkon, na Rudohorská ulici 37 v Banské Bystrici. Od vzniku divadla mohli jeho představení vidět diváci v různých městech Slovenska, v zahraničí a na významných mezinárodních festivalech.
Kontakt: http://divadlopodbalkonom.sk/
 
 
 
 
 

DAMU, Praha
Pan Josef        (30´, 5+)

Autor hry nebo dramatizátor: Bára Purmová
Režie: kolektiv souboru
Scénografie: Vendula Bělochová
Loutky: Vendula Bělochová
Druhy loutek: dřevěný manekýn, maska
Hudební doprovod: Tereza Koláčková
Datum premiéry: 18. května 2017
Hrají / osoby a obsazení: Pan Josef / Kateřina Císařová, Bára Purmová,
Paní Vilma / Edita Valášková
Několik slov o inscenaci:
Pan Josef je jako Diego Maradona. Pan Josef je jako Michael Phelps. Pan Josef je jako Jiří Raška. Pan Josef má hlad.
Loutková inscenace inspirovaná autorskými povídkami.
Několik slov o souboru:
Jsme studentky z DAMU. Inscenace vznikla jako závěrečná bakalářská práce Báry P. Soubor by se šiknul, tak snad společně vytvoříme něco dalšího, abychom si mohly říkat soubor a mohly si vymyslet nějaký ten skvělý, originální, poutavý název.
Kontakt: Bára Purmová, purmova4@seznam.cz
 
 
 
 
 

Handa Gote, Praha
Johan doktor Faust     (90´, 12+)

Autor hry nebo dramatizátor: prof. Dr. Jindřich Veselý
Autor a název literární předlohy: podle Fausta Antonína Lagrona a dalších lidových loutkářů
Loutky: František Antonín Skála
Druhy loutek: marionety
Představení připravili: Robert Smolík, Tomáš Procházka, Jan Dörner, Veronika Švábová, František Antonín Skála, Radka Mizerová, Jakub Hybler, Jonáš Svatoš, Jan Brejcha.
Datum premiéry: 11. června 2018
Několik slov o inscenaci:
Handa Gote rekonstruují představení z druhé půli 19. století takřka pietně. S úplnou sadou velkých loutek, které byly vyrobeny dobovými technologiemi podle původních figur tradičních loutkářských rodů Karfiolů, Maiznerů a Nováků. Napodobují dobové svícení i ozvučení. Hru nastudovali typickým hlasovým projevem tehdejších herců, tzv. pimprláčtinou.
Hraje se kompletní text, jenž sepsal prof. Dr. Jindřich Veselý podle Fausta Antonína Lagrona a dalších lidových loutkářů. I s vartovačkou, jak jinak!
Soubor se zříká veškerých zcizovacích efektů, jakékoli aktualizace tématu. Po dlouhých letech, kdy se v loutkovém divadle tematizovala dekonstrukce a nepietní, až ikonoklastický přístup (který se vymezoval zejména k poválečnému loutkovému divadlu), cítí Handa Gote potřebu vytvořit představení, které ukáže českou loutkovou tradici v nejčistší možné podobě.
Představení vzniklo za finanční podpory Ministerstva kultury ČR a hlavního města Prahy.
Několik slov o souboru:
Handa Gote research & development je projekt mezioborové umělecké laboratoře, která spojuje moderní a tradiční přístupy a rozličné umělecké formy vizí svobodomyslného umění. Skupina pracuje od roku 2005 na pomezí divadla, současného tance, vizuálního umění, hudby, performance a konceptuálního umění. Umělci z Handa Gote se zajímají o koncept postdramatického a postspektakulárního divadla, o nelineární způsoby vyprávění a aplikování zkušeností soudobé hudby a vizuálního umění v divadle. Ve všech svých pracích využívají kreativním způsobem technologie a tak to jak staré, tak ty nejmodernější. Ve většině svých projektů pracují s mediální archeologií a v představeních, které se blíží dokumentárnímu divadlu, se intenzivně zabývají tzv. malými dějinami.
Kontakt: Maria Cavina, Jedefrau.org
 
 
 
 
 

Krutý krtek, Praha
Romské pohádky       (60´, 4+)

Námět: Milena Hübschmannová
Koncept a režie: Krutý krtek
Datum premiéry: červen 2018
Hrají / osoby a obsazení: Anna Schmidtmajerová, Tomsa Legierski
Několik slov o inscenaci:
Naše Romské pohádky kombinují krátká vtipná vyprávění pherasuňi paramisi a hrdinské pohádky viteziko paramisi. Součástí divadelního představení jsou také tradiční romské písničky, které hrajeme a zpíváme živě.
Svině nevěsta vypráví o Romovi, který si díky své chytrosti vzal nejkrásnější nevěstu široko daleko, zatímco jeho soused ostrouhal. Hlavní postavou v pohádce O Preparúdovi je „největší ze všech čarodějů“, na kterého ale vyzraje mladá Verunka. Mazaná Romčina hádanka pomůže k osvobození jejího může z vězení. Typickým příkladem hrdinského vyprávění je pohádka o tom, Jak žil Rom s čarodějčinou dcerou a pětici vyprávění uzavírá historka o tom, Co se Romovi zdálo a jak se mu sen nenadále splnil.
Nenásilnou formou během představení předáváme dětskému publiku i základní informace o kultuře Romů, jejich jazyce i hudbě. Ale nebojte se, není to nuda! Vše samozřejmě přizpůsobujeme věku diváků, jinak vypadá vyprávění pro čtyřleté, jinak pro školáky.
Několik slov o souboru:
Krutý krtek je společensky užitečné divadlo, které spojuje. Co to znamená?
Poutavou a hravou formou spojujeme diváky s aktuálními společenskými tématy. Spojujeme diváky s pozapomenutými otázkami z nedávné minulosti i současnými radostmi a strastmi české společnosti.
Neděláme rozdíl mezi diváky. Krutý krtek se poprvé vyhrabal v Praze, ale věnujeme se ve zvýšené míře publiku v regionech a na místech bohem a státem zapomenutých. Spojujeme všechny diváky napříč celou Českou republikou bez rozdílu věku, vzdělání nebo původu. Hrajeme pro všechny a moc rádi.
Kontakt: www.krutykrtek.cz
 
 
 
 
 

Divadlo Líšeň, Brno-Líšeň
Žabáci (Sny starého dědka)   (60´, 3+)

Scénář: Pavla Dombrovská a kolektiv
Autor a název literární předlohy: na motivy knihy Arnolda Lobela / Kvak a Žbluňk jsou kamarádi
Režie: Pavla Dombrovská
Loutky a scéna: Antonín Maloň, Marika Bumbálková
Hudba: Tomáš Vtípil
Hrají / osoby a obsazení: soubor Divadla Líšeň
Několik slov o inscenaci:
Příběh dvou slavných žabích kamarádů (Kvaka a Žbluňka z knihy Arnolda Lobela) je rozšířen o postavu vypravěče – osamoceného podivínského obyvatele starého domu.
V jeho zahradě přebývají kromě žabáků (velkých nohatých maňásků ze dřeva a kůže) i další bytosti (dřevěná zvířátka, svítící papírové ryby), které si vysnil, aby zaplašil svoji samotu.
Scéna je z kůry, dřeva a bambusu vypěstovaného na zahradě řezbáře Antonína Maloně.
Několik slov o souboru:
Divadlo Líšeň vzniklo v roce 1998 v Brně–Líšni. Experimentuje s různými divadelními formami. Využívá loutky, masky a objekty, pracuje s pohybovou a zvukovou stylizací. Inscenace jsou výsledkem dlouhého tvůrčího i lidského hledání mnohdy přesahujícího oblast divadla. Líšeň hraje pro děti i dospělé po celé republice i na zahraničních festivalech.
Významnou část tvorby divadla Líšeň zaujímají inscenace s lidskoprávní a politickou tematikou. Významná je také dlouhodobá spolupráce s romskými umělci – tanečníky a hudebníky.
Kontakt: http://divadlolisen.cz/kontakt/

 

 

Studio DAMÚZA, Praha
Bajaja (50´, 6+)

Dramatizace: Filip Jevič
Režie: Filip Jevič
Dramaturgie: Jeník Bubal
Hudba: Marek Bělohlávek
Scénografie: Kamil Bělohlávek
Kostýmy: Tereza Venclová
Hrají: Miroslava Bělohlávková a Filip Jevič

Několik slov o inscenci:
Hledá se hrdina, značka: spěchá!
Také vám někdy přijde, že máte doma místo dětí draky? Víte, jak se poznali vaši rodiče? Co
se stane, když král přislíbí své tři dcery třem drakům? Proč Bajaja odjíždí do světa? A proč po
boji vždy utíká?
Rytířská pohádka, která vypráví o skryté lásce a neskrývané udatnosti, o nutnosti a
schopnosti se správně rozhodovat, o poslušnosti, o vzbouření, o prostém lidu i královské
rodině.
Tři draci, dva herci, jeden muzikant, loutky a jedna otočná scéna.
Několik slov o divadle:
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat.

Kontakt: www.damuza.cz

 

Turnovské divadelní studio / Turnov
Hanako (50´, 12+)

 
Autor předlohy: Divadelní hra na motivy stejnojmenné knihy Františka Zborníka
Dramatizace: Petr Haken
Režie: Petr Haken
Světla a výtvarné animace: Monika Hakenová
Hudba: Martin Hybler
Výtvarník: Vojtěch Haken
Hrají: Artuš Hašek, Theresia Anna Hakenová, Karolína Janatková, Petr Haken.
 
Několik slov o inscenaci
Na nejvzdálenějším výběžku jednoho z japonských ostrovů, stávala malá rybářská vesnička. Moře bylo pro její obyvatele vším. Obživou, ale i hrozbou. Přinášelo situace, v kterých se rodí hrdinové, ale také zbabělci. Je zbabělec ale opravdu zbabělcem, když nedává v sázku život?
Několik slov o souboru:
V r. 1993 bylo založeno Turnovské divadelní studio, jehož těžištěm byla zpočátku dramatická práce zejména se studenty.
Během dlouholetého tvůrčího působení TDS vzniklo mnoho her a také byl v lednu 1996 založen divadelní festival Modrý Kocour, jehož nepřerušená tradice trvá již 21 let. Tato živá divadelní komunita v Turnově během let ovlivnila mnohé ze zúčastněných natolik, že se později vydali na divadelní dráhu profesionálně - ať už hereckou, osvětlovačskou, nebo na studia divadelních věd, nebo na dráhu filmařskou...
Studio hrálo na mnoha národních přehlídkách (Ze života hmyzu, Tom Sawyer – Dětská scéna; Bylo nás pět, Romeo a Julie - Náchodská Prima sezóna; Tancovačka, Dvě království, Bylo nás pět, Fando a Lis - Šrámkův Písek; Báchorka o lípě - Popelka Rakovník; Tři sestry - Děčín, Femad Poděbrady; Láskou posedlí- Femad Poděbrady) i na mezinárodních přehlídkách v Polsku, Německu a Rakousku.
 
Kontakt: Petr Haken, hakenovam@seznam.cz
 
 
 
 

Gladys Kalfon, Theater de Fortune , Grenoble, Francie
Šansony E. Piaf (45´, 5+)

 
Zpívá a hraje: Gladys Kalfon
 
Několik slov o inscenaci:
Francouzská loutkářka vás pozve zazpívat si francouzské písně E. Piaf v českém překladu za pomoci flašinetu a její harmoniky.
Několik slov o souboru:
Theater de Fortune založila v Grenoblu v roce 1981 Gladys Kalfon, která je profesionální loutkářkou. Studoval tři roky na pražské DAMU. Zabývá se tvorbou loutek, psaním her i samotným loutkoherectvím. Během třiceti let svého působení připravila mnoho zábavných i poetických inscenací. V tvorbě ji inspirují příběhy každodenního života, kterými nepřestává překvapovat své publikum.
 
Kontakt: http://www.gladyskalfon.com
 
 

VŠMU, Bratislava, Slovensko
Gerda (45´, 15+)

 
Název předlohy: Sněhová Královna, Hans Christian Andersen
Úprava textu: Alžběta Kovanicová, Paula Belička
Režie: Alžběta Kovanicová
Dramaturgie: Paula Belička
Scéna a kostýmy: Juliána Dubovská
Produkce: Petra Frankovská, Frederika Krajčíková
Hrají: Lenka Skořicová, Maria Ševčíková
Hudba: Michal Kinik
Premiéra: 17. ledna 2017
 
Několik slov o inscenaci:
"Gerda je u sněhové královny a myslí si, že je to to nejlepší místo na světě. Ale jen proto, že má střípek v srdci."
Inscenace Gerda vznikla na motivy pohádky sněhová královna od Hanse Christiana Andersena. Co se stane s holčičkou, když máma odejde do nebe? Rozdělí se dvěma a bude půl a půl děvčátka. Kolik je jedno a jedno děvčátko? Dvě holčičky. Nebo ne? Dá se vydělit nebo spočítat holčička? Asi ano ... A když se vydělí umí se vynásobit? Asi ano ... A co se stane s mámou, když Gerda zůstane tady? Světýlko. A kde? No přece tady. V holčičce.
Několik slov o souboru:
Vysoká škola múzických umění v Bratislavě (VŠMU) je slovenská vysoká škola, která na svých fakultách vychovává odborníky v oblastech divadla, loutkoherectví, hudby, tance, filmu a televizní tvorby. Byla založena v roce 1949 v Bratislavě a navázala na Hudební a dramatickou akademii pro Slovensko (HADAPS).
 
 
 

Soubor Naopak (Dramatická školička Svitavy)
Silvestr 2020 (25´, 5+)

 
Režie: Karel Šefrna a soubor
Hrají: Marcela Coufalová, Šimon Keller, Denisa Marková, Tomáš Mohr, Aneta Mrázková, Jan Šindelka
 
Několik slov o inscenaci:
Absurdní surrealistický melodram o vysokém množství.
Několik slov o souboru:
Soubor funguje již 12 let. V průběhu zkoušení této inscenace jsme zjistili, že máme sami občas problém se dopočítat…
 
Kontakt: http://www.kultura-svitavy.cz/dramaticka-skolicka
 
 
 

KALD DAMU, Praha
Otesánek (30´, 10+)

 
Režie: Františka Malasková, Stephanie Van Vleet, Lenka Nahodilová
Dramaturgie: Františka Malasková, Stephanie Van Vleet, Lenka Nahodilová
Scénografie: Františka Malasková
Hudba: Vojta Vávra
Obsazení: Stephanie Van Vleet, Lenka Nahodilová
 
Několik slov o inscenaci:
‚‚Mámo, já bych jedl!‘‘. Autorské pohádkové představení studentů KALD DAMU.
Několik slov o souboru:
Studijní programy Katedry alternativního a loutkového divadla se zaměřují na průzkum samotné podstaty toho, čemu říkáme divadlo, jak může být vnímáno, jakou společenskou funkci v dnešní době může plnit, kam může směřovat a vyvíjet se, kde jsou jeho hranice, či kam až přesahuje.
Studium zde vychází na jedné straně z mnohaleté pedagogické zkušenosti loutkářsky orientované vysoké školy, na druhé straně se opírá o tendence, které mají své kořeny v divadelní avantgardě a v hnutí “otevřeného divadla”.
 
Kontakt: https://www.damu.cz/cs/katedry-obory/katedra-alternativniho-a-loutkoveho-divadla/
 
 
 

DIFA JAMU, Brno
Iglů (50´, 12+)

 
Režie: Jiří Liška
Dramaturgie: Soňa Mucinová
Hrají: Raffi / Daniel Mišák, Leni / Hanka Drozdová
Světla, zvuk, stavba: Jindřich Hudeček
Produkce: Barbora Laierová
 
Několik slov o inscenaci:
Křehký příběh mladých lidí na hranici reality a snu. Rafi, který miluje Leni, je věčné dítě, snílek a hračička. Leni je podivná dívka uvězněná ve své realitě, která v životě neměla moc štěstí. Je možné, aby se střetly cesty dvou tak odlišných lidí? Skutečnost, že není možné žít jen ve snech, ale také to, že není možné žít bez snů.
Několik slov o souboru:
V roce 1990 došlo k obnovení Divadelní fakulty JAMU. Ke studijním oborům činoherní herectví a činoherní režie postupně přibyly obory divadelní dramaturgie, scénografie, muzikálové herectví, divadelní manažerství, jevištní technologie, divadlo a výchova, klaunská scénická a filmová tvorba, rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika, dramatická výchova pro Neslyšící, audiovizuální tvorba a divadlo a taneční pedagogika.
 

Kontakt: http://difa.jamu.cz/